Zeytinyağı Üreticisinin Bu sene yüzü güldü


Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi Başkanı Metin Ölken, ''Önümüzdeki üç yıllık süreçte 150 bin ton olan zeytinyağı üretimi 400 bin tona çıkacak. Bu rekolteyle dünya ikinciliğini yakalayacağız” dedi. Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi Başkanı Metin Ölken, “Zeytinyağı: Sağlıklı ve Lezzetli” projesiyle tüketimi artırmayı ve damak tadını geliştirmeyi amaçladıklarını söyleyerek, “Önümüzdeki üç yıllık süreçte 150 bin ton olan zeytinyağı üretimi 400 bin tona çıkacak. Bu rekolteyle dünya ikinciliğini yakalayacağız” dedi.Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi’nden yapılan yazılı açıklamada, Zeytinyağı’nın sağlıktaki önemi ile ekonomik değerini yeniden keşfeden Türkiye’nin, 90 milyon adet olan zeytin ağacını son 10 yılda fidan dikimleriyle 170 milyona çıkardığı belirtildi. Üretimin de bununla birlikte artacak olmasından dolayı iç pazarı iki katına çıkarmayı hedefleyen ZZTK, zeytin ve zeytinyağının önemini vatandaşlara yeniden tanıtabilmek için atağa geçti. İstanbul’da 3 önemli alış veriş merkezinde başlayan tadım seansları, Ankara ile Bursa’nın ardından diğer illerde de devam edecek. Türkiye’nin zeytin ve zeytinyağı tüketimini arttırmak için yurtiçinde ve yurtdışında tanıtım atağına başlayan ZZTK, “Zeytinyağı: Sağlıklı ve Lezzetli” isimli projesi ile üç hafta sonunda sırasıyla İstinyepark, Kanyon ve Palladium, alış veriş merkezlerinde tadım turuna çıktı. AVM’lerde lezzet tadımları yaptıran, kaliteli ve sağlıklı zeytin ve zeytinyağı ile ilgili tüyolar veren ZZTK yetkilileri, binlerce kişiye ulaşarak amacına ulaştı.

TÜKETİM 2 KATINA ÇIKACAK
Dünyanın en kaliteli zeytini ve zeytinyağını vatandaşlara yeniden tanıtabilmek için harekete geçtiklerini söyleyen ZZTK Başkanı Metin Ölken, yıllık kişibaşı zeytinyağı tüketiminin halen 1.5 kilo olduğunu, ancak bunu önümüzdeki 2 yılda iki katına çıkarmayı hedeflediklerini aktardı.Türkiye genelinde gerçekleşecek tanıtım atağının ilk ayağı İstanbul’da hedeflerine ulaştıklarını vurgulayan Ölken, üç AVM ile sosyal mecrada hedefledikleri on bin kişiyi aşmanın heyecanını yaşadıklarını söyledi. Ölken konuşmasını şöyle sürdürdü:“Türkiye’nin zeytin ağacı varlığı 2000 yılında 90 milyon iken, bugün bu rakam 170 milyonu buldu. Yeni dikilen ağaçların yaklaşık üç yıl sonra mahsul vermeye başlayacağını düşündüğümüzde bu süreçte Türkiye’nin halen 150 bin ton olan yıllık zeytinyağı üretimi 400 bin tonun üzerine çıkacak. Bu rekolteyle de dünya ikinciliğini yakalayacağız. Ancak bu mahsulün eritilmesi için ihracatın yanı sıra iç pazarı da büyütmemiz gerekecek. O nedenle tanıtım atağına geçtik ve iyi yol almaya başladık. İstikrarlı ve sürdürülebilir bir ihracat için güçlü bir iç piyasaya inanıyoruz.”.

KAYNAK: ANKA

Ayakli Rehber

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

evlerde yapilacak isler, mandal uretimi

Orjin grup başkanları, Zafer Kurşun ve Zafer Yıldırım