İdo İhalesi Bugün, 8 nisan Cuma


İstanbul Büyükşehir Belediyesinin iştiraki olan İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş’nin (İDO) özelleştirilme ihalesi için nihai pazarlık görüşmesi bugün yapılıyor. İDO’nun yüzde 100 oranındaki hissesininözelleştirme ihalesi için 12 firma şartname almıştı. Ancak, ihale sürecine 5 firma ve ortaklık teklif verdi.
Bugün yapılacak pazarlık görüşmelerinde, Tepe-Akfen-Souter-Sera ortak girişim grubu, Global Liman İşletmeleri, Yıldırım Holding, Deniz Turizm Yatırımları - Stena Yatırım Holding ortak girişim grubu ile Torunlar Gıda Sanayi yarışacak.

Deniz ulaşımının % 40’ı İDO’da
İstanbul’daki deniz yolcu taşımacılığının yüzde 40’ı İDO tarafından yapılıyor. Bu nedenle, İDO’nun özelleşme ihalesi büyük önem taşıyor. Analistler, İDO’nun asgari değerinin 700 milyon dolarseviyesinde olduğunu belirtirken ihalede bu rakamın aşılabileceği, 1 milyar doları bulacacağı ifade ediliyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İDO’nun özelleştirilmesine yönelik ihale sürecini 6 Ocak Perşembe günü başlatmış, 17 Ocak’tan itibaren de şartname satışa sunulmuştu.
Kapalı zarf usulüyle teklif alınarak, pazarlık ve açık artırma yapılmak suretiyle sonuçlandırılacak ihaleyle İDO’nun yüzde 100 oranındaki hisseleri blok satış yöntemiyle özelleştirilecek. İhaleye girmek isteyen katılımcılar, 20 bin dolara şartname aldı. İhalede son teklif verme süresi 31 Mart’ta sona ermişti.

Ciro beklentisi 380 milyon TL
İhale bedeli olarak teklif edilen tutar, hisse satış sözleşmesinin imza tarihinde peşin olarak ödenecek. Büyükşehir Belediyesince 1987 yılında kurulan İDO, 18 hatta, 25 deniz otobüsü, 10 hızlı feribot, 17 arabalı vapur ile 36 iskelede hizmet veriyor.
Geçen yılı kârla kapatan şirketin 2011 yılı beklentisi 380 milyon TL ciro. Bunun yaklaşık 120 milyon lirası faiz, vergi ve amortisman öncesi kâr.

Ayakli Rehber

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

evlerde yapilacak isler, mandal uretimi

Orjin grup başkanları, Zafer Kurşun ve Zafer Yıldırım