Lüks Pazar Raporu: Türkiyenin Önemi Arttı

‘Lüksün Yeni Dünyası’ raporuna göre dünya lüks tüketim pazarı 1 trilyon euro’luk büyüklüğe ulaştı. Türkiye, Çin ve Rusya gibi gelişmekte olan pazarların ise önemi arttı

‘Lüks pazar 1 trilyon euro’ya ulaştı Türkiye’nin büyüme potansiyeli var’

EKONOMİ SERVİSİ

Lüksün tanımı ve coğrafyası genişledi. Türkiye, ‘lüksün yeni dünyası’nın gözdeleri arasına girdi.
Yönetim danışmanlığı şirketlerinden The Boston Consulting Group’un (BCG) hazırladığı “Lüksün Yeni Dünyası” adlı rapora göre dünya lüks tüketim pazarı 2010 yılında 1 trilyon euro’luk büyüklüğe ulaştı. Lüks seyahat ve konaklama 270 milyar euro’luk pazar büyüklüğü ile birinci sırada yer alırken, lüks otomobiller 250 milyar euro ile ikinci, lüks teknoloji ürünleriyle 100 milyar euro ile üçüncü sırayı aldı. Sektörün geriye kalan bölümü ise, lüks yeme/içme, lüks mobilya ve diğer lüks tüketim kategorilerinden oluşuyor. Türkiye’deki lüks pazarı önemli derecede büyüme vaat ediyor.
BCG İstanbul Yönetici Ortağı Burak Tansan’a göre, “Türkiye lüks tüketim pazarının küresel lüks tüketim pazarı içindeki payı yüzde 0.5 civarında. Bu oran, Türkiye Gayri Safi Milli Hâsılası’nın Dünya Gayri Safi Milli Hâsılası’ndaki yüzde 1’lik oranından oldukça düşük. Bu da Türkiye lüks tüketim pazarının ciddi bir büyüme potansiyeli olduğunu gösteriyor.

Krizin lükse etkileri
BCG İstanbul Yönetici Ortağı Francesco Pavoni ise, BCG raporunda küresel lüks tüketim pazarını etkileyen dinamiklerde kayda değer değişikliklerden bahsedildiğine dikkat çekti. Pavoni, “BCG, dünya lüks tüketim pazarının yüzde 75’ini oluşturan yedi ülkede araştırma yaptı. Araştırmayı yaparken sadece pazar büyüklüğünü değil lüks tüketicilerinin davranışlarını ve pazar dinamiklerini de inceleme fırsatı bulduk” diye konuştu.

BCG’ye göre dört trend öne çıkıyor
1- Müşteriler gösterişli lüks ürün değil lüks deneyim istiyor: Küresel krizin etkisiyle tüketiciler artık savurgan bir şekilde alışveriş yapmıyor ve lüks ürünleri sadece saygınlık için almıyor.

2- Lüks, gelişmekte olan pazarlara kayıyor: Önümüzdeki yıllarda Çin, Rusya ve Türkiye gibi gelişmekte olan pazarlar küresel lüks tüketim pazarındaki önemlerini hızla arttıracak.

3- Lüks markalarla lüks olmayanlar arasındaki fark azalıyor: Bu farkın azalmasında hem lüks olmayan markaların pazarlamaya verdikleri önem hem de kriz sonrasında lüks markalardaki ciddi indirimler rol oynadı.

4- Yeni medya lüks tüketim iletişimini de değiştiriyor: Lüks markalar, iletişimlerini direktif verir bir tonda yapıyordu. Fakat bu yaklaşım yeni teknolojiler ve iletişim platformları ile değişti.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

evlerde yapilacak isler, mandal uretimi

Orjin grup başkanları, Zafer Kurşun ve Zafer Yıldırım