Herry, Dünya markası olma yolunda

1998 yılında Bakırköy’de küçük bir butik ile yola çıkan Herry, bugün Türkiye’nin yüzde 80’inde yaklaşık 80 mağaza ile yayılmış durumda. Ayrıca Güney Afrika’dan Japonya’ya dek açtığı mağazalar ile pek çok ülkenin adını bildiği Herry, bu yıl içinde yurt dışındaki mağazalaşma süreçlerini hızlandıracak. Herry Genel Müdürü Burak Köseoğlu, “Kalite, özgün tasarım, farklılık ve bunlarla birlikte en uygun fiyat, bizim için gerçekten olmazsa olmazlardan. Bu yıl yurt dışı operasyonlarına ağırlık vereceğiz” diyor

Fulya B. ÖZTÜRK

Herry’ nin 20 yıl önce başlayan öyküsünü sizden dinleyebilir miyiz? Bugünlere nasıl gelindi, başarısının altında ne yatıyor?
1998 yılında Bakırköy’de bir butik ile yola çıkan patronumuz Selami Sarı’nın aradan geçen sürede özellikle kumaştaki yenilikçi vizyonu, kaliteye verdiği yüksek hassasiyet ve sürekli daha iyiyi, yeniyi üretme istediği bugün firmamızı, kadın giyim sektöründe Türkiye’nin en önde gelen markalarından birisi konumuna getirdi. Ekip çalışmasının buradaki en önemli başarı anahtarı olduğunu düşünüyorum. 22 yıldır profesyonel çalışma ve 15 yıldır da üst düzey yöneticilik hayatımda 8 ay önce ekibe katıldığım Herry bünyesinde, en alttaki makineciden en üstteki patronumuza kadar gerçekten aile sıcaklığını uzun süredir ilk defa bir şirkette hissettim.

Türkiye’de genelinde nasıl bir geniş bir organizasyona sahipsiniz. Daha çok hangi bölgelerde faaliyet gösteriyorsunuz?
Türkiye’nin yüzde 80’inde yaklaşık 80 mağazamızla faaliyetlerimize devam ediyoruz, yeni açılan mağazalarımız ile müşterilerimize her gün biraz daha yakınlaşıyoruz. 2010 yılında internet operasyonlarımızın yanında 2011’den itibaren de yurt dışı mağazacılık operasyonlarımızı da hızlandırmayı planlıyoruz.

Mağazalarımızın tümünü AVM’lerde açıyoruz

Mağazalarınızın lokasyon seçimlerinde önceliği AVM’ lere mi veriyorsunuz?
Son on yıldır Türkiye’de de ivme kazanan AVM’lerde alışveriş ve yeni alışveriş trendlerini yakından takip ediyoruz. Bu yüzden mağazalarımızın neredeyse tamamını artık AVM’lerde açıyoruz. Bu konuda ayak sayıları, şehir, semt potansiyeli mevcut AVM’lerin durumu ile açılacak yeni AVM’nin 3-5 yıllık projeksiyonlarındaki hedeflerini inceleyerek seçim yapıyoruz. Bizlerin işleri genelde daha zor. Çünkü daha küçük firmalar bizim gibi büyükleri takip ederek tercihlerini yapıyor, bizim plan ve hesaplamalarımızı doğru ve eksiksiz yapmamız gerekiyor.

Herry, nasıl bir yorum getiriyor modaya? Neler vaat ediyorsunuz şehirli hayatlara?
Müşteri kitlemiz ağırlıkla 25-40 yaş aralığındaki çalışan şehirli kadın profilidir. Bu yüzden şehirli kadının istek talep ve arzularını iyi takip eden bir firma olduğumuzu düşünüyorum. Her sezon 500’e yakın yeni modelle piyasaya çıkıyoruz ayrıca klasikleşmiş bazı triko, pantolon, ceket gibi ürünlerimizde her yıl kolleksiyonlarımızda yer almaya devam ediyor. Ürünlerimizde kumaşa çok önem veriyoruz ve neredeyse yüzde 80’lik kısmını Avrupalı üreticilerden temin ediyoruz. Özellikle patronumuz Selami Sarı’nın hassasiyetleri dolayısı ile tüm aksesuar ve yardımcı ürünleri piyasadaki en iyi ürünlerden seçiyoruz. Bizi ve çizgimizi takip eden mişterilerimiz bu yüzden Herry’ yi diğer rakiplerden net olarak ayırabiliyor.

Herry’nin müşteri profilini öğrenebilir miyiz? “Herry Kadını” anlatır mısınız bize?
Daha öncede belirttiğim gibi en önemli müşteri grubumuz 25-40 yaş arasında çalışan şehirli kadın ancak özellikle yeni markamız “Misistanbul” ile 16-30 yaş grubunda daha canlı, hareketli giyinmek isteyen kitleye de ulaşmaya başladık. Herry’ yi takip eden müşterilerimiz genellikle istikrarlı fiyat ve indirim politikalarımız dolayısı ile her sezon indirim beklemeden alışveriş yapar çünkü aradığı ürünün modeli, tasarım ve kalitesinden emindir. Müşterilerimize her sezon yeni kumaşlar, yeni kesimler, yeni modellerle ulaşırız. Modern, genç, yönetici olan Herry kadını aynı zamanda klasik çizgileri ana tarz olarak da benimsemiştir. Vücuda oturan ve kendisini her zaman rahat ve farklı hissettiği özel kesimlere bir de emsalsiz kumaşlarla tasarım eklendiğinde hemen farkedilmektedir.

Yurt dışı yatırımlara devam

Yurt dışındaki operasyonlarınız hakkında bilgi alabilir miyiz? Hangi ülkeler Herry ile tanıştı?
Herry bugüne kadar Güney Afrika, Romanya, Bulgaristan, Kazakistan’daki mağazalarının yanında dünyanın en zengin ve uzak coğrafyalarından Japonya’da yaklaşık 1.5 yıldır bulunuyor.

Yurt dışında mağazalaşma çalışmalarınız devam edecek mi? Önümüzdeki dönemde hangi ülkeleri daha Herry ile tanıştıracaksınız?
Şirketimiz 2010 yılının son ayında “Turquality” belgesini almaya hak kazandı. 2011 yılından itibaren yurt dışındaki mağazacılık faaliyetlerimize ağırlık vermeyi hedefliyoruz. Bu noktada rakiplerimizden farklı olarak biraz daha farklı coğrafyalarda çalışmayı planlıyoruz. Bunlar arasında İran, Irak, Suriye, Lübnan, Dubai, Avustralya, Yeni Zellanda ve Amerika kıtası öncelikli.

Sizce Herry’nin sadık müşterileri var mı? Bunun için ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz? Ya da sizce müşteri “sadık” olur mu?
Sadık müşteri kavramı 10 yıl öncesine kadar daha katı kurallarla sektörde gözlemlenirken özellikle 2008 krizinden bu yana tüm dünya perakendecilik sektöründe müşteri kavramı iki gruba ayrıldı. Birinci grupta hızlı ucuz çabuk tüketen markalar, ikinci grupta ise fiyat olarak görece daha pahalı ancak kalite olarak üst seviyede tasarım, tarz taşıyan markalar. Firmamız şu anda ikinci grupta yer alan firmalar arasında, şahsi gözlemimin yanında yaptığımız düzenli müşteri araştırmalarımıza göre gerçekten sadık bir müşteri kitlemiz var ve bu kitle yıllar bazında düzenli artış trendinde. Müşterilerimizi gerek özel müşteri çalışmalarımız, gerek pazar araştırmaları, gerekse bağımsız kurumların yaptığı araştırmalar ile düzenli olarak takip ediyoruz. Dünyanın yeni koşullarına, Türkiye şartlarına ve modaya göre değişen beklentileri sürekli takip etmeye devam ediyoruz.

Ne kadar kaliteli ürün üretirseniz üretin satış personeli güler yüzlü olmadığı zaman markanıza da zarar veriyor. Satış personelinize yönelik eğitim çalışmalarınız hakkında bilgi alabilir miyiz?
2010 yılından itibaren mağazacılık personelimizin eğitimine özel bir önem vermeye başladık. 5 yıllık yeni strateji planımız çerçevesinde mağazacılık el kitaplarımız yeniden düzenlendi. Ayrıca personelimize düzenli mini eğitimlerin yanında 3 aylık periyotlarla farklı kuruluşlar aracılığı ile gizli müşteri uygulamalarında bulunduk. Kurumumuza bağlı sadık müşteri gruplarımızla da sürekli mağaza personelimizi güler yüzlü, ürünü tanıyan ve müşteri isteklerini anlayan bir ekip olarak tutmaya çalışıyoruz. Tabii ki buradaki en önemli konu, son 10 yılda inanılmaz hızla büyüyen mağazacılık, perakendecilik sektörüne rağmen maalesef nitelikli ve eğitimli eleman ihtiyacının da aynı oranda artması.

Trabzon’a 5 milyon dolarlık yatırım

Herry olarak sıra dışı bir girişimcilik örneği sergilediniz. Trabzon’a 5 milyon dolarlı otel ve fabrika yatırımında bulundunuz. Bu önemli yatırım konusunda bilgi alabilir miyiz sizden?
Patronumuz Selami Sarı’nın tamamen istihdam ve memleketine iş götürme arzusu üzerine şekillenen ve devletimizin de desteği ile kısa sürede gerçeğe dönüşen bir öykü. Yıllardır Trabzon Akçaabat’ta boş tutulan Tekel depolarının şirketimize tahsisi ile Aralık 2010’da faaliyete geçen ve halen 200 kişinin istihdam edildiği 2011 sonuna kadar da toplam 450 kişinin istihdam edileceği tam otomatik bir üretim tesisini hayata geçirdik. Tesisimiz tam kapasiteye ulaştığında yılda yaklaşık 1 milyon 500 bin adet üretim yapmasının yanında bölgede neredeyse tarla dışında iş imkânı bulamayan yöre kadınlarını da hem eğitim hem de sürekli ve düzenli iş imkanına kavuşturmuş olacağız. Şu anda çalışanlarımızın yüzde 90’ını kadınlar oluşturuyor. Projenin en önemli özelliği, dünyada bir eşi olmayan üretim tesisi ile beraber yöreye 2011 yılında açılacak yaklaşık 70 odalı bir oteli de bünyesinde barındırması. Grubumuzun şu anda hizmete açmaya hazırlandığı Bursa Divan oteli projesinden kazandığımız tecrübe ile Karadeniz yöresinde eksikliği hissedilen markalı otellerden birisini bölgeye kazandırmanın mutluluğunu yaşıyor olacağız. Fabrikamızın tam kapasiteye ulaşmasının ardından özellikle yurt dışı operasyonlarımızda artarak devam edecek.

Herry’ nin üretimden mağaza vitrinine kadar olan sürecinde “olmazsa olmaz”ları nelerdir?
Kalite, özgün tasarım, farklılık ve bunlarla birlikte en optimal fiyat, bizim için gerçekten olmazsa olmazlardan. İşimiz insan, bu yüzden gerek çalışanlarımıza gerekse müşterilerimize en üst düzeyde ilgi göstererek onlarla bir aile olma çabasındayız. Birbirimizi ne kadar iyi anlarsak çıkaracağımız işlerde o derecede iyi ve özgün olacaktır. Bu da hem müşterilerimizin, hem çalışanlarımızın hem de bizlerin mutluluğuna yeni bir dikiş atacaktır.

Herry’de kadınların en çok satın aldığı ürünler nelerdir? Örneğin pantolon mu yoksa gömlek satışınız daha fazla?
Genel olarak müşterilerimiz çok keskin çizgilerle sadece belirgin ürünlerimize yönelmiyorlar ama genel trendimizde trikolarımız, elbiselerimiz, gömlek ve pantolonlarımız her sezon favori durumunda gibi.

2010 yılı sizin açınızdan nasıl geçti? Geldiğiniz noktada beklentilerinizi karşılayabildiniz mi?
Şirketimiz 2010 yılında da hedeflerin üzerinde bir büyüme ile tamamladı. 2011 yılında da perakendeciliğin ivmesini sürdüreceğini düşünüyoruz. Yurt dışında olacak gelişmeler artık direkt olarak olmasa bile Türkiye’de de perakende eğilimlerini etkiliyor, özellikle son 4-5 yılda hızlı bir ivme yakalayan şirketimizin 2011 yılında da Türkiye’nin genel büyüme oranının üzerinde bir büyüme yakalamasını hedefliyoruz.

Peki, 2011, Herry için nasıl bir yıl olacak? Biraz hayallerinizi de anlatır mısınız?
Öncelikle benim açımdan gerçekten bu kadar kısa bir sürede yani bir yılı bile doldurmadan bir kuruma bu kadar bağlanmak çok şaşırtıcı oldu. Herry’de patronuma ve ekibime çok güveniyorum biz ekip çalışmasına inanıyoruz. 2010 yılı şirketimiz açısından özellikle ikinci yarıyılda hızlı değişimlerin yılı oldu. ISO 9001 ve Turquality çalışmalarını tamamlayarak belgelerimizi aldık. Şirket bünyesinde birçok yeni noktayı hizmete açtık. Lojistik faaliyetlerimizde Ekol lojistik ile komple çözümler için çalışmaya başladık ve daha birçok yeniliği takip ettik. Arkadaşlarım inandığında patronumuz da arkamızda durduğunda, 2011’in bizim için değişimlerin devam edeceği bir yıl olacağına inanıyoruz. Öncelikle 2011’de daha öncede bahsettiğim gibi yurt dışı operasyonlarına ağırlık vereceğiz. Yeni bir genel müdürlük binasına taşınacağız. İkinci markamızın kendi tabelaları ile mağazalarını açmaya başlayacağız. Trabzon fabrikamızı en üst kapasiteye ulaştırmaya çalışacağız. Araştırma ve geliştirme çalışmalarına 2011 ve sonrasında özel önem verme arzusundayız.

http://ayaklirehber.blogspot.com

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

evlerde yapilacak isler, mandal uretimi

Orjin grup başkanları, Zafer Kurşun ve Zafer Yıldırım